Saturday 22 June 2013

Pegawai Tadbir Diplomatik

Salam
Hari ni nak cerita pasal "Pegawai Tadbir Diplomatik"
Ada sape-sape tak tau pasal jawatan ni?
In case tak tau ni adalah jawatan pentadbiran yang ditawarkan kepada semua pelajar lepasan ijazah dalam semua bidang
So sebenarnye few months ago.. saya da amek test untuk jawatan ni
Masa tu sebenarnye memang tengah sangat bizi nak siapkan tesis
dan kebetulan masa tahu tentang dapat test ni ada masa lagi berapa hari je
memang tak sempat nak study and tengah dalam 50/50 nak pegi ke tak disebabkan kebizian yang memang tidak dapat disangkal lagi.. hmm
time tu memang tengah dalam dilema
so saya kol encik b.. bersungguh-sungguh die suruh saya pegi dan cuba nasib
kol kakak sulung tanya pendapat pon macam tu.. katanya rezeki kita tak tau kat mana..
so.. saya perlu ambil setiap peluang yang ada
last-last saya tanya pendapat prof (sambil-sambil nak minta cuti sebenarnye)
kebetulan prof bagi green light n suruh saya pergi juga ambil test tu
so minggu tu saya balik kg..
masa sampai tu tinggal esoknye je nak test
dengan langsung tak study..
sebab terlalu penat (kononnye)
lepas sampai pagi tu saya terus tidur seharian je dekat rumah
malam tu baru terhegeh-hegeh nak baca sikit-sikit
tu pon ambil nota kakak punye masa die pegi test ptd dua tahun lepas kottt.
keseluruhan saya baca tentang 1 Malaysia dan pilihanraya je semata-mata..
tu pon bace tak habis sebab ngantuk sangat
jadi tidur lagi..perghh.. asyik tido je iols
pagi tu bangun baru terhegeh-hegeh nak bersiap n sambung study sikit2
kebetulan pagi tu memang nak hantar nenek gi klinik
jadi terpaksa tunggu nenek bersiap dulu
masa bertolak memang dah lambat n hasilnya saya masuk lambat 20 minit
boleh bayangkan tak??
nasib baik soalan a, b, c.. jadi kita jawab je la
test hari tu ada 3 peringkat iaitu tentang pengetahuan am, matematik dan esei
alhamdulillah saya jawab je setakat yang boleh
and walaupun rase ada jawab ngarut-ngarut tapi mungkin sebab rezeki..
saya lepas test tu..
dan kebetulan juga.. tahun ni sistem PAC dah tak de.. terus ke interview je
2 Julai ni saya interview untuk jawatan ni
doakan saya ye..
ada rezeki ada lah.. saya tawakkal je

No comments:

Post a Comment