Friday 15 November 2013

dugaan?

assalamualaikum dan hai

mari dengar satu cerita.. hari ni 16/11/13 cukup sebulan saya nikah..alhamdulillah semua selamat..
n kehidupan ni memang sangat bahagia

part cerita hari nikah nnti je saya cerita sebab full gambar dari photog x dapat lagi..mentang2 la iols x bayar ag..kuikuikui.. sib baik la photog tu bestfriend sendiri..hehe

dalam masa sebulan ni macam-macam saya belajar..
macam-macam saya harungi..
benda pertama saya belajar..bila dah nikah ni kita kena banyak sabar.. pejamkan separuh mata..
alhamdulillah dan insyaAllah saya boleh! :)

bagi yang tak tau..
majlis pernikahan saya berjalan dengan penuh kesederhanaan..
tak tau nk cakap macam mana just ianya berlaku dalam sekelip mata
dan sejujurnya suasana sebagai seorang pengantin baru tu tak begitu saya rasai setakat ini..
hehe
yelaaa...
sebab kononnya nikah gantung..jadi masih duduk asing-asing
walaupun di apartment yang sama..masing-masing tinggal dekat rumah bujang..sorang aras g..sorang aras 2..
pelik tapi benar,,
dan satu-satunya sebab kami duduk asing bukan sebab kami nikah gantung
ianya cuma semata-mata sebab kewangan yang x mengizinkan
penat cari rumah yang mampu milik tapi x jumpa..
akhirnya en. b putuskan untuk tunggu lepas majlis kami selesai..katenye die akan berusaha..
eh..sedih la plak

dan semenjak dan nikah ni la saya makin kerap makan magee dan sardin..
kalau en b dapat gaji dapat la merasa makan ayam  atau ikan..
eh..sedih lagi..
sejak dah nikah ni juga la saya selalu makan tak berteman a.k.a sorang-sorang
biasanya balik dari fakulti akan pergi beli lauk
cek dulu duit dalam dompet..beli la ikut kemampuan..
balik terus masak.. siap2 dan tunggu en b balik..
nanti bungkuskan die makanan..jumpa kat pintu salam-salam pastu babai2...
jadi average masa saya jumpa dia dalam sehari mungkin cuma 2 minit..
hmmm....tacing2..

sejujurnya..masa kami luangkan masa bersama sebelum nikah lagi banyak dari lepas nikah
tapi tu la..pengorbanan kena ada.
memandangkan sekarang saya da x de income.. jadi en b kena kerja kuat..
setiap hari die kerja sampai malam..lepas maghrib baru bertolak balik..biasenye pukul 9 baru sampai rumah
hujung minggu pon sekarang die kerja.. kalau x de kerja kat ofis die akan cari kerja part time
jadi memang kitorang akan jarang sangat keluar same2..
kalau die x kerja biasenye saya akan mengajar tuisyen pula..
macam tu la kehidupan sekarang
sedih tu memang sedih tapi nak tak nak kena terima tu la kehidupan kami
selalu cakap pada hati..
"bertahanla..semua ni sementara sahaja"
once saya dah betul-betul habis belajar saya akan cuba cari kerja elok sikit.. dapat la tolong-tolong en b..kesian sangat kat die
sekarang pon seboleh-bolehnya tak nak minta duit ngan die
yes he is my husband but i just dont want to be a burden to him.
cukuplah dengan hari-hari die tanye saya dah makan ke x? duit belanja ada ke x?
sekarang ni cuma kena biasekan hidup berdikari sebab die pon dah x slalu dekat ngn saya.. terpaksa kerja kan..
terpaksa belajar makan sorang-sorang..pergi mane-mane sorang..
hari-hari tertunggu-tunggu bilalaaa boleh jumpa..
hehe.. macam kesian sangat..
even hidup macam ni still rase sangat bahagia..
sesungguhnya hubungan yang halal itu sangat indah...
semoga dugaan ini akan beransur pergi..aminn...

No comments:

Post a Comment