Wednesday 6 March 2013

The "Merisik"


11 Februari 2012 haritu is like one of the big day for me

Family Incik B akhirnya datang merisik lepas lebih kurang 6 tahun kitorang kaple
Kaple adalah samting yang sangat boring and akhirnya saya melangkah ke satu step yang lebih maju
Saya rasa 'merisik' ni adalah benda besar sebab lepas ni saya tak nak tunang dah
nikah je teross.. demi untuk menjimatkan duit
kalau boleh nikah n majlisnya pon nak buat sesimple yang mungkin
kalau diizinkan family.. kekeke
ye la.. sebenarnya merisik ni pon just ingat nak wat simple2 je tapi da macam tunang
redhaaaaaa.... je la
jadi just consider  saya n incik b dah tunang k walaupun dia tak de cincin tanda
lalalala.. padan muka

balik hari tu adalah agak berserabut sebab apepon x prepare
kecuali apam polka dot yang saya dah tempah untuk bagi kat family incik b
sepatutnya saya tak yah bagi pape
tapi dah jadi kebiasaan family saya
kalau orang dah bagi kitorang jadi segan tak balas balik
jadi marilah kita balas membalas barang-barang ye
kecuali kuih tersebut memang saya tak prepare ape-ape
ingat nak beli kain batik n kain pelikat untuk parents dia tapi masa kat sini siries tak sempat
sepatutnya juga saya nak bagi buah
sebab incik b cakap mak die nak letak semua barang-barang tu atas dulang
ye.. atas dulang
saya agak terkejut sebab ini cuma merisik
rasanya tak perlu dulang-dulang semua
tapi kakak saya cakap.. dah orang nak buat kita kena ikut..
so.. apa yang saya prepare semua adalah barang yang nak diletak atas dulang... 
walaupun tak beli lagi..semua just rancang la
n nasib baik juga tak beli lagi sebab tetibe incik b cakap semua cancel..
die pegang kat tangan je
pastu terus konpius.. buah nak letak tang mana
so..terpaksa ubah plan lagi
eh.. series serabut.. belomm kahwin ag neyh

kebetulan plak
10/2 kezen saya pon bertunang
jadi memang tak sempat nak kemas umah bagi lapang n cantik
masa untuk amek apam polka dot juga jadi pendek..
apam tu saya amek petang tu je dekat maghrib
malam tu plak kemas2 apa yang patut..
phewww... penat okeyh
nak bagi kosong dapur n rumah yang penuhhhhh sangat dengan barang-barang "berharga"
Stressss

eh.. dan tak lupe.. 
malam tu juga la saya g beli semua barang
kain batik.. kain pelikat.. towel.. kek dan laici
semua barang tu letak dalam paper bag je.. senanggg
tak payah nak hias2 bagai..
gile keje last minute

masa balik aritu juga saya dikejutkan dengan berita
bahawasanya kakak dah belikan kain untuk buat pelamin
n yang paling tak leyh blahhh…
makeup pon die dah tempah
free of charge.. jadi layann je la
malam tersebut juga (haishh.. sila la terima bahawa memang saya buat semua benda malam tu)
ok.. malam tu.. saya, kakak ipar n kakak ketiga menDIYkan pelamin tersebut
just a simple one but saya suka
nice sangat
bunga kat tepi pelamin tu kakak sulung yang gubah before saya balik lagi..
semangat betul diorang
kite terima je…

hari kejadian baru papa sibuk angkat perabot letak kat luar umah
sebab nak bagi atas rumah lapang..
kiranya ruang tamu sekarang adalah di porch kereta
haritu baru sibuk nak bentang karpet.. sapu2 semua
haishhh.. memang sangat tak tau nak cakap ape
undescribe

dekat pukul 12 baru gedik2 nk g make up..
sambil beli barang lagiii
lalalalala
bersyukur sesangat sebab incik b delay die punye kedatangan
walaupun rancang datang kol 12, akhirnya die inform untuk datang lepas zohor.
Gumbira2.. sebab memang rasa x sempat sangat
Masa g make up tu saya pesan kat mak andam
“kak.. simple2 je eh”… n die jawab.. “beresssss..” dengan penuh keyakinan
Tapi bila dah habis make up n tengok cermin..
Terasa macam sangat sesuatu
Masa tu redha je
Perasaan bercampur. Nak tergelak, sedih, geram…
Makeup tebal giler
I kan natural beauty.. tetibe make up tebal
Rase macam errrrrkkkk sangat..haha

Alhamdulillah akhirnya majlis berjalan lancar
Walaupun awkward dengan make up tebal

Gua tetap cool aje..
Kekeke
N incik b…. thanx for da cincin


No comments:

Post a Comment