Monday 18 February 2013

Saya nak kahwin: Baju Nikah

Alhamdulillah raya cina hari tu da selamat merisik atau pon boleyh juga dikata sebagai bertunang sebab nanti memang dah tak de tunang2 dah. Cite merisik nanti je la aku update.. penatt.. tapi nak kena update juga.. kenangan hari tua orang kata..kekeke....

Bila dah merisik ni rase gedik2 nak gi tempah baju kahwin walaupun nak kahwinnya lambat ag..
errr.. x de la lambat pon sebenarnye.. taun ni jugak... tarikh je tak tentu ag.. fuhh fuhh... duit.. sila lah datang.

kalau ikutkan perkiraannya saya kahwin maybe bulan 8 or bulan 9 or bulan 11.. insyaAllah.. kalau tak juga maksudnya tahun depan la tuhh...hee.. yang lain tak de masalah.. duit je yang bermasalah. jadi.. silalah buat gaya kahwin bajet juga. Bukan apa.. lepas kahwin nanti masih banyak benda nak kena pikir dari benda yang cuma sehariii tu jee..

Bercakap pasal baju nikah.. kainnya saya dah beli lama sangat. dalam bulan 9 haritu.. masa ada konferens dekat jogjakarta. Sambil2 melancong ke bandung dapat la beli kain sebarang dua helai. Alhamdulillah sebab dapat harga yang memang puas hati. 8 meter kain satin lembut + 3 meter kain lace + 3 meter kain songket.. dua2 untuk baju saya n incik b.. jumlahnya cuma RM240. murah la kan?? Pliss cakap murah..hehe..

Ok.. mari kita buat kira-kira. Kalau saya memang jadi kahwin bulan 8.. yakni lepas raya.. maknanya.. ada dalam 6 bulan je lagi. n kalau bulan 11 maknanya cuma ada 9 bulan je lagi untuk samting yang sangat besar. duit pon x kumpul ag.. sob2

Jadi, kalau nak tempah baju yang paling singkat pon amek masa 2 bulan untuk samting yang puas hati.. tambah nak beading.. veil.. mestilah masanya dah singkat sangat kan?? so.. mulai sekarang dah kena fikir secara serius design apa yang saya nak. minta2 lah jadi macam baju impian. kalau tak.. nangesssssssssssssss.......

Untuk baju nikah saya ingat just nak samting yang simple iaitu just kurung moden. atas lace... bawah kain satin yang design duyung tapi meleret.. eh?? hehe... pastu dekat kaki kain tu.. kalau cukup kain la.. saya nak biarla ada lace dekat kaki kain.. dekat kaki lengan baju n kaki baju nak letak beading lebat sikit.. biar nampak mewah.. pastu kalau tak serabut laaa... ingat nak dekat lengan baju tu biar ada butang bulat2.. at least 3 supaya ada nampak macam vintage sikit.. chumilll.. eh.. boleh bayangkan tak?? bolehkan je la ye? hehe.. lalalala..  untuk veil.. biarlah samting yang mewah juga.. kalau boleyh.. beads dia nak sama dengan yang dekat baju.. matiilah baju aku mahal nanti... gagagagga.. lariiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkkk... kena cari duit... berusaha Atiqah!! demi baju impian mu! heeeeeeee...

p/s: design dia lebih kurang macam ni tapi lain sikit.. gaya mesti lah nak lagi unggul gituuu.
encik b..... nak pinjam duittt..

-kredit untuk minaz boutique-

dan oh ye.. sila abaikan bulan itu.. itu cuma cadangan dari pihak beliau.. kakak saya cakap.. kalau nak senang kenala keje dulu.. sob2.. 

No comments:

Post a Comment