Friday 8 June 2012

Kenapa saya boley tibe2 berisi??

memandangkan aku ni sangat annoying maka aku selalu terpikir kenapa badan aku ni boleh jadi membesar dalam masa yang singkat. maka setiap hari aku termenung dan termenung dan yes!! sebenarnye banyak je sebab..

1. Aku memang tak suka bersenam dan x bersenam sejak sekolah rendah.. yang mana adalah sangat teruk dan aku asyik cepat mengah walaupun hanya berjalan kaki. jadi op kos la aku x boleh nak jogging. seksa la weyh!!
2. aku suka makan suka-suka hati. pagi makan, tghari makan, petang makan, malam makan, tengah malam makan. cess... sekali makan banyak-banyak lak tuhh.. satu periuk tomyam pon aku bleyh abeskan.. 3-4 pinggan nasi pon boleh.
3. Aku tak suka makan sayur dan buah. jadi kandungan serat dalam badan aku haruslah pada tahap negatif pat ploh lapan. Secara otomatiknya aku pon jadi jarang berak.. X payah nak cakap aku sembelit sebab aku tak kan ngaku.. Seharusnya aku cuma malas nak berak je.. Lalalalalala
4. Bila aku tak suka makan sayur dan buah otomatik makanan kegemaran aku hanyalah ayam dan daging. Kalau aku kuar dating or ronggeng je haruslah aku cuma singgah di mcd dan kfc. jadi aku memang tak tau tempat makan best2 selain daripada dua tempat tu!. Pathetic!!
5. Aku ni adalah dalam kategori perempuan malas. jadi aku jarang-jarang je kemas rumah ke hape ke.. jadi peluh aku adalah sangat jimat ye tuan-puan.

Lima benda ni memang dah jadi rutin harian aku sejak azali. yang mana time tu badan aku ok la.. tak gemuk dan tak kurus walaupun perut ada sedikit banyak buncit..

1. dedulu walaupun aku tak bersenam tapi aku suka menari. Ala bukan menari atas pentas pon. Just menari syok sendiri. Macam buka lagu hindustan pastu ikut rentak die. Kadang-kadang aku gedik wat aerobik dalam rumah. Tapi tu sume dulu-dulu la. zaman aku rasa aku gedik.
2. Walaupun aku malas nak bersenam aku ni agak suka jalan-jalan. Window sopim dan sebagainya. time degree dulu tiap-tiap minggu aku jalan-jalan. gi sana-sini. pegi pagi balik malam. roomate pon kaki jalan. memang tibe2 je aku tak mengah walaupun bejalan lebih 8 jam. dems.. sekarang nak kuar pon malas. stesen train lagila aku malas gile nak pegi.. kalau boleh semua nak naik kete je. walaupun aku ni x de kete..ngehehehehe
3. Diet dalam diari hidup aku adalah a no-no-no sebab aku ni jenis tak boleh kalau tak makan. rase macam ketar-ketar nak pengsan. *gile.. tapi sejak-sejak aku tak bersyukur ni aku asyik pikir nak diet yang sangatlah fail!! kunun-kunun aku beli susu ngn quaker oat.. tapi da sbulan agaknye bnda tu tak bersentuh pon.. yucks.. tak sdap.. lalu aku terus je pegi mcd.. lagi best.. hentam set ayam spicy, bubur ayam dan double cheese beger sekaligus. hamek kau.. sape suruh tak sedap sangat.. kan aku da memberontak...lalalalala
4. Aku ni jenis lemah semangat kalau ada orang perli2 aku macam "eh..diet?"... walaupun cuma ayat cenggitu. aku teros rasa x de mood nak diet.. makan banyak-banyak ag bagus.. tapi tu la.. makan banyak pon orang mengata gak..cedey.. sobsob
5.  Aku dikelilingi orang yang tak leyh trime kalau aku tak makan. Walaupun niat aku cuma nak pegi minum je. mesti aku akan berakhir dengan makan gak.. ataupun habiskan makanan porang tuh. Lebih-lebih lagi mr.b.h. yang suka paksa-paksa aku makan. Kalau aku cakap tak selera je mesti die ajak aku makan satay la, mcd la, pizza la....demss.. awak.. boleh tak benarkan saya diet?? hee..
6. Aku suka balik kampung.. abang aku pon same.. jadi lau abang aku balik je mesti aku ikut. Paling lama aku tak balik kampung pon mesti sebulan.. Jadi mak aku akan masak macam-macam buat macam aku da tak balik setahun.. Tepakse la aku makan banyak-banyak sebab masakan mak adalah tidak boleh ditolak sebab sedap gile. gile ke nak tolak.. tak leyh jumpa makanan amtu kat bangi okeyh!!...

Maka sekarang baru la aku sedar nape aku boley cepat membesar dan tanak turun-turun da.. maka aku harus terima kenyataan tapi masih perlu tetap berusaha dengan gigih untuk kembali maintain mcam dulu.. tak best la nak kahwin gemok camni..sobsob...


No comments:

Post a Comment