Wednesday 17 April 2013

Respect

hari ni nak cerita pasal insiden pagi tadi
rasa macam respect sangat dekat sorang abang ni
dia tu jiran je dengan gua
tapi memang tak pernah nampak la sebab jiran kat KL ni uollsss
paham-paham je la
so pagi tadi masa da keluar rumah
gua terdengar ada suara sorang laki dop bebel2
tak paham sangat apa yang dibebelkan sebab sayup-sayup je
so sebagai seorang perempuan ayu gituu
gua buat tak tau je la
bila sampai depan rumah die baru betul-betul gua dengar
rupanya dia tgh berselawat
alhamdulillah
pastu kitorang naik lift sama-sama
ponn dia masih berselawat
tak de la dia nak berenti ke apa
sebab biasanye kan orang mesti berenti cakap2 kalau ada orang lain
kununnye malu
tapi dia bagus
sebab dia tau dia buat benda bagus
so kenapa nak berenti kan??
dapat pahala tuu
first respect

pastu bila keluar lift
gua tengok hujan da start rintik2
dalam hati
alamak ai
da la tak de payung
kereta pulak parking nun jauh di luar apartment
so gua lajukan perjalanan gua
tak prasan plak abang tadi masih ada kat belakang
hujan masih rintik2
bila sampai kat kete gua terus masuk kete
kan hujannn.. haruslah cepat2
nanti demam tak kuasa nak tanggung
hidupkan air cond.. hidupkan radio
rest dulu kejap
kasi engine panas
gua expect abang tadi da masuk kete dia
tapi bila gua da start gerak gua tengok dia jalan kaki je rupanya
dalam hujan lak tu
mungkin dia nak ke ktm
perjalanan dari umah gua ke ktm ada la hampir 2km gituu
gua jadi tak sampai hati nak biarkan dia jalan
dalam malu-malu gua buka cermin and tanya
(opkos la malu sebab laki khenn)

gua: abang... nak tumpang
abang: eh tak pe la dik (dalam takut-takut) 
gua: tak pe la bang.. hujan ni
abang: tak pe la dik.. abang tak nak naik berdua ngan adik.. berdua tak elok dik.
gua: ooo... ok.. ( sambil senyum dan berlalu pergi)

lepas gua pergi gua asyik teringat je
bukan la maksud gua jatuh hati ke apa..
tak de
gua da ada tunang ok
maksudnya gua respect sangat ngan abang ni
dalam keadaan dia terpaksa berjalan 2km.. hujan rintik2 yang tak tau tetibe akan lebat ke
dia masih tolak ajakan gua
gua pon tak paham kenapa gua berani ajak dia
sebab biasa kalau laki memang tak le uollls
takutt ok
tapi sebab insiden sebelum masuk kete
dengan tengok air muka dia
tak de la gua rasa takut
sungguh uolllss
pon bukan gua nak tumpangkan dia sebab nak goda ke apa

gile kau??
memang gua selalu tumpangkan orang

tapi besenya gua tumpangkan budak pompuan la
jangan nak tuduh gua bukan-bukan ok!
gua pon tak tau kenapa gua tergerak hati nak tumpangkan and tegur dia.. demsss


moral of the story: abang macam tu masih wujud. untung bini dia.. dia memang amalkan ciri-ciri keislaman yang sangat kuat. gua respect n berbangga ngan die. semoga masih ramai lelaki kat luar sana macam tu. aminnnn.....


No comments:

Post a Comment