Sunday 19 February 2012

Home is the father's kingdom, the mom's world and the child's paradise

Ah! There is nothing like staying at home, for real comfort.


Rasa macam best giler sebab baru lepas balik kampung untuk dua hari.. heehee. Memang dah jadi rutin aku akan balik kampung dua minggu sekali.

Ramai yang tanya.. kenapa aku suka balik kampung? Apa yang ada dekat kampung? Jawapannya senang dan cukup simple. Kampung aku ada samting yang memang tak kan ada kat tempat lain.. Kampung akau ada family aku. ada mami ngan papa aku. My Love.. My soul..

Aku orang kelate yang jarak kalau dari bangi ni lebih kurang 5 jam. Tapi bagi aku 5 jam tu kejap je sebab abang aku yang selalu bawa kete. aku tumpang tido je. Sedar..sedar.. "eh.. da sampai klate?" hehe..
betape kerap aku balik kampung.. sampai orang cakap kampung aku tu macam ada kat serdang.  bangi-serdang..dekat kan?

oh mai.. baru je berape jam ada kat bangi.. da rindu kampung lagi... atau rumah mungkin... kalau ada rezeki nak keje kat sana jer.. x mo keje sini. lau boleh nak dop dekat ngan pemili.. sob-sob


rindu kucim sekali.. kucim tak nak ikot balik bangi??



  • Home is the place where we grumble the most and are loved the best.
  • Home is not where you live but where they understand you. (Christian Morgenstern)
  • Home is a starting place of love and dreams.




No comments:

Post a Comment