Thursday 9 February 2012

Saya tak Kisah!



OK JE!............SAYA TAK KISAH!...........BOLEH JE!.......EMM..OK!.....

Itu lah antara ayat yang aku selalu sebut kalau ada someone cakap dengan aku, bagi cadangan atau mengajak aku lakukan something yakni seperti jalan-jalan, shopping dan makan! Memang dah tabiat aku mungkin. Jarang sungguh aku cakap TAK! Kadang-kadang ok lah. kadang-kadang memudaratkan diri aku sendiri. Kadang-kadang aku jadi tersepit dengan keadaan.

Contoh 1:

Kawan 1 ajak aku keluar. Dan semestinya aku cakap ya! Then.. kawan 2 plak kol ajak aku makan? Teragak-agak aku akan tetap cakap ya. Solutionnye aku akan menghadiri kedua-duanya. Kadang-kadang ngan dua-dua kawan pon aku makan. Kadang-kadang aku simpan perut aku untuk makan dengan kawan 1 ketika aku keluar dengan kawan 2. Ada faham??

Contoh 2:

Aku tengah kurang cash ataupun dalam usaha sedang berjimat cermat. Tiba-tiba sorang kawan baik ajak aku kuar shopping!. Ye.. dan semestinya aku tak kan pernah tolak! Aku akan cuba untuk turut TERshopping. Tapi semestinya aku akan makan. Kebetulan plak kawan aku ajak makan tempat BAEK punye. Yang mana harganya per kepala adalah 20 ke atas. Eh.. mahal la tuh bagi aku. Tapi aku ikut jer sebab aku tak reti bagi cadangan kat orang ikut kepala aku. Then, mestilah free2 je duit aku mengalir keluar. BERJIMAT? tiada lagi.

eh.. banyak lah lagi contoh. Pinjam duit? Minta tolong wat kerja? Kebanyakannya aku akan kata ya selagi aku mampu. Tapi kadang-kadang memudaratkan. Tapi series aku ikhlas dan aku tak kisah. Macam dua contoh kat atas. ye! aku selalu buat dan tu dah jadi tabiat aku. Dah terbiase n tak de feel2 pon. Cuma sekarang baru aku perasan bahawasanya aku selalu sangat berkata YA! Tu pon sebab rumate aku, Prof dan kawan aku selalu tegur. Kemudian baru perasan. Oh! ye la! Aku tak pernah cakap tak! Kadang-kadang sampai tak fikir tentang diri sendiri. Agaknye bila dah kahwin, laki nak kahwin ngan pompuan lain pon boleh je ye? Oh mai! 
Life Quotes, Life Quote Graphics, Life Sayings

No comments:

Post a Comment