Wednesday 29 August 2012

barang bundle itu indah


Memandangkan aku prefer barang murah jadi kebanyakan barang aku yakni pakaian  dan beg adalah barang bundle sahaja. frankly speaking dulu aku penah kire baju aku satu almari masa dop kat UKM la... harga keseluruhan tuh tak sampai RM500 pun. What? X payah nak terkejut sangat. aku tak kesah pon pakai barang bundle ni sebab mungkin aku dah diajar dari kecik oleh abang-abang aku yang memang peminat tegar barang bundle. masih ingat lagi tshirt lusuh dan seluar jeans aku sarungkan sewaktu g kelas tuisyen. ye.. nampak sangat tak senonoh untuk seorang perempuan tapi ntahla.. aku di ajar begitu suatu ketika dulu. bila meningkat dewasa aku still dengan baju bundle.. tap yang style pompuan nye la.. aku suke sebab barang die rare, ape yang ko pakai tu orang lain tak de. lama-kelamaan makin ramai aku tengok fashionista bergaya dengan baju bundle. ye.. aku dapat bezakan baju bundle dan tak... kalau pun baju tu bukan baju bundle seharusnya baju tu mahal gile sebab die nak kena jadi vintage style.. vintage style la katakan. haruslah mahal bile dibuat baru balik. terkadang baju yang aku beli tu harganya cuma 2 untuk RM5.. 1 RM5.. dan juga 1 RM10.. jarang sekali aku beli lebih dari harga tu. murah dan berbaloi... erm.. pandang sinis? tak perlu pandang sinis sangat sebab kebanyakan baju bundle tu bukan semuanya terpakai ada je yang baju reject dan sebagainya. Company besar ni bukan boleh salah jahit sikit.. terus buang.. Contohnye UNIQLO.. ye.. uniqlo.. brand yang baru lebih kurang setahun bertapak di Malaysia. yang orang beratur bagai nak gile untuk beli pada hari pertama pembukaannya. 

seingat aku tahun lepas gaya vintage naik giler... berebut-rebut orang nak beli.. macam gile mereka mencari dari butik online... dengan harga yang bagi aku agak mahal.. dapat RM10 pun memang dah kire macam murah giler.. (tersenyum lagi kerana baju-baju itu aku boleh dapat sehingga RM 5 untuk dua helai). kalau pandai pilih... seharusnya kondisi die masih ok. 

tak aku nafikan barang bundle ni ada je yang korang boleh buat lap kaki. abang aku ada satu kedai bundle dekat ngan umah jer. kadang-kadang tolong die asingkan baju yang elok, brand dan sebagainya. tak heran kalau ada baju yang boleh mencapai harga ratusan ringgit.. baju vintage bukan senang nak cari.. 

adeii.. tetibe tak paham kenapa aku tulis benda ni.. aku bukan pakar bundle.. tidak.. ilmu aku tentang bundle kalau diambil peperiksaan masih dapat markah E. lantas tidak layak rasenye aku bercakap lebih tentang bundle.. lalalala

No comments:

Post a Comment