Sunday 15 January 2012

Harus!!

Semenjak dua menjak ni rase macam kurang keyakinan diri.. Rase macam loser. Nak keluar pon malu sebab selalu rasa orang pandang serong.


Sekarang ni segala kehodohan adalah milik aku. hehe... means.. dulu walaupun x comey tapi still ok lagi. tapi sekarang.. tak tau nak cakap. geleng kepala kat diri sendiri

aku ni memang spesies yang tak reti nak jaga kesihatan plus jaga kecantikan. semua nak main tibai jerkk.. bajet kejelitaan tu kekal so aku macam malas nak jaga. cuci muka pon malas, pakai krim malas, losyen lagi la aku malas. 2 baru bab simple yang kat umah. kalau kat kedai.. memang op kos la aku tak kan pegi. rase macam membazir duit gile2.. barang keperluan pon lagi murah lagi aku suke. kesimpulannya kekedekutan aku berada pada tahap maksima. Kadang-kadang kedekut itu tak bagus okeyh!
Tapi sejak akhir-akhir ni aku macam nak gila cari produk yang sesuai dengan aku punye muka sebab muka aku sekarang aku da tak leyh trime. parut + jerawat tumbuh macam cendawan tumbuh lepas hujan. da 2.. gayanya memang tak nak blah dari muka aku. TIDAAAKKSS.. rasa macam nak pengsan tengok diri sendiri dekat cermin. kalu boleh semua cermin yang ada tu aku nak pecahkan. hehe.. gile terok kan. 

kalau jumpa membe-membe yang da lama tak jumpa, mulala

"Tiqah! Kenapa dengan muka kau ni" (dengan nada gila terkejut).. kecik ati ai tau.. hehe.. tak kecik pon sebenarnye sebab aku kn mudah belaja trima kenyataan.

and then tak cukup dengan tu badan aku plak da mula membesar. semua yang jumpa aku tegur aku da makin berisi. pas2 kalau amik gambar je aku rasa macam ada tak kena dengan kamera tu sebab nampak aku macam gemuk gile. eh! i kurus ok!..hee

dua ari lepas kan weekEND. So keje aku haruslah sentiasa berjalan memandangan final exam yang tak berapa final exam tu da abes. So.. aku ngan housemate pegila mines sebab nak men bowling. Masa pegang bola bowling tu membe aku cakap muka aku sama besar dengan bola boling tu. aishh.. kejam kau ye..

then.. masa kitorang jalan-jalan cuci mata kat situ.. aku ngn membe aku lalu la dekat orang yang tengah hulur2kan pamphlet.. then die hulurkan pamphlet tu dekat aku.. bukan dekat membe2 aku yang lain ye.. n.. benda tu ialah London Weight Management. aku terus tolak sebab aku kan kurus.. Tapi.. kenapa? kenapa? kenapa aku je die hulurkan benda tu? *pengsan!

n the same thing jadi masa aku g mid valley the next day. tapi kali ni slim world plak. sebab aku tak nak kecikkan ati die so aku amek je pamphlet tu. Natijahnye.. aku bace benda tu sampai terlanggar sensor yang ada dekat pintu depan jusco. * Shame on me!

So sekarang aku belajar untuk lebih jga kesihatan diri dan juga muka. aku nekad nak diet n tiap2 ari lakukan push up. aku juga nak rajin-tajinkan diri g swimming biar jadi kurus cket. hehe.. (da seminggu nekad tapi tak buat-buat juga).. papepon doakan aku ye.. biat aku bersemangat sikit dan keyakinan diri aku kembali. lalalala



No comments:

Post a Comment