Thursday 19 January 2012

Kerja itu Penat


Sejak akhir-akhir ni aku rasa macam aku penat gila. Badan da selalu letih-letih. Dalam usia remaja aku da mula rasa sakit-sakit pinggang. Oh mai.. Teruk Betul

Sekarang ni terpaksa kumpul duit sebab nak biaya aku punya yuran pengajian dan kos sara hidup yang depan-depan. Kalau ada laki kaya kan best. Tak payah penat-penat pikir. hehe

Masa first aku masuk Master dulu aku terpikir nak minta PTPTN jer.. Alhamdulillah.. aku dapat offer jadi Research Assistant sambil buat Master by research. Dapat la gaji bulan-bulan. Slow-slow kena kumpul duit untuk tahun depan sebab kontrak dia setahun jer. Tapi tetap syukur.

Sebab aku kuat shopping dan suka beli barang tanpa dirancang kadang-kadang duit tu terguna juga. Eh.. Terpaksala guna nanti aku kelaparan.. Aku ni dah la makan banyak..heeee

So, aku buat kerja sambilan. Tiap-tiap minggu aku jadi cikgu tuisyen kat umah orang. Kira macam buat home tuition la. Aku ajar subjek Fizik dan Add Math. Kire ok la.. dapat la juga tampung duit yang aku habiskan. 

Tapi kadang-kadang terasa penat sebab aku rasa macam hidup aku tak de cuti. Tapi aku tetap suke mengajar. Ahhh.. Pening la. Tapi series.. kerja tu penat. Pagi-pagi aku g keje kol 7.30 pastu aku balik pon da dekat pukul 7 juga. Kadang-kadang balik aku buat kerja rumah sikit. Sebab konon-konon aku rajin. Padahal aku terpaksa practice sebab nanti da kahwin aku kena buat semua tu juga. Tapi aku tak kisah sebab aku suka. 

Hujung minggu aku mengajar tuisyen. Tapi penat juga sebab weekdays aku da keje. Sekarang dah tak ada masa nak bangun-bangun lambat macam dulu. 

Minggu ni aku sangat-sangat penat sebab aku da terpaksa rajinkan diri g swimming. Tambah-tambah pula aku da kurangkan aku nyer pola pemakanan. Aku pun dah elakkan guna lif sebab aku nak cuba naik tangga walaupun aku tau naik tangga tu buatkan aku semput. Lagi-lagi minggu ni kelas tuisyen aku buat malam sebab nak ganti yang aku bakal cuti nanti. So, balik ngajar tuisyen je aku terus tido. Penat.. penat,,penat.. Tapi tak pe. Aku hepi.. Sebab at least cita-cita aku tercapai.

Papa... baru qah tau keje tu penat. Thanx sebab penat-penat keje untuk sara kita sekeluarga... sobsob

No comments:

Post a Comment