Tuesday 15 January 2013

Sengkek

Bulan ni adalah bulan paling sengkek aku
Aku anggap ni sume dugaan je
Aku sekarang adalah sangat kool
Tak de duit pon aku tetap buat muka kaya
kekekeke

Ye la kan
haruslah kool
kang aku gelabah
dah la majlis da nak dekat
Majlis merisik aku kurang dari sebulan dah
tak de rase ape pon
Cuma bila kadang-kadang kakak aku kol tanye itu ini
terus terpikir.. da nak jadi macam majlis tunang ke??
meriah semacam je caranye
Tapi aku? satu hal pon x buat persiapan ag
barang semua dah ada
cuma x settlekan ag

berbalik pada masalah $$$$$
rasa macam tak percaya boley jadi sesengkek ni
orang yang kenal aku mesti tanya
mana pergi duit simpanan??
well macam aku penah cakap
duit tu aku tau aku x leyh simpan lama
so.. aku buat beli barang kawen sikit2
untung juga sebab barang yang dibeli boleyh guna sikit buat majlis merisik nanti
then.. aku ada guna gak untuk konferens-konferens yang tak berhenti-henti hari tu
demsss la sesangatsangat sebab claim aku tak dapat sampai sekarang
tak de duit tahu???
ingat duit ribu riban tu sikit ke untuk seorang student macam aku
huhu.... kan i dah tertacing

pastu kan dedulu aku sangat gigih buat tuisyen
so ada la side income
boleyh la buat tampung kehidupan n buat simpanan
sejak tak de job stakat tahun ni terasa sangat kurang duitnye
pastu kan haritu ada la job
tapi sebulan je la sebab budak tu skolah kat negeri lain
tapi sampai sekarang aku tak dapat-dapat lagi upah untuk sebulan tuhh
bekira tak de la bekira sebab benda ilmu kan
kita kongsi sikit2
dapat pahala.. aku suka mengajar ni
tapi tak elok la buat naya student macam aku ni
dah lebih sebulan lepas abis ngaja tapi x de khabar pon
aku tak nak la paksa-paksa.. kang cakap tak ikhlas
aku just msg sekali je tanye khabar
pastu terus senyap
sampai aku ni dimarah oleh orang sekeliling sebab konon berlembut sangat
tak pe la.. aku pecaya razki aku ada
x de kat sini ada kat tempat lain kan
apa yang da tu aku halalkan je
sobsob

duit bulan ni pulak aku mewah buat modal nak beniaga
sebab aku ingat konon2 duit claim n tuisyen tu akan masuk
jadi cukupp la sangat kan
sekali... hamekkkkk kau
da la tu gambar yang aku snap untuk beniaga tu semua ada dalam laptop
laptop plak kena virus x leyh buka
terus aku jadi x de semangat nak teruskan sebab penat hokeyy jadi model untuk barang2 tuh
pastu tetibe hilanggg
sedih sungguh kehidupan bulan ni
dugaannnnnnnnnnnnn betoll
padahal bulan ni rancang duit da baekkkk punye
tak pe aku pecaya pasni ada manisnye
bese la kan time nak guna duit banyak memang akan jadi camtu

bulan depan banyak nak kena spend duit untuk makan-makan time majlis
baju untuk majlis..
redha je la
majlis terkejut memang macam tu..kuikuikui


No comments:

Post a Comment